Na onweer storing bij Ziggo in Risdam Noord en Zwaag

ingevoerd op 23-11-2009

HOORN - Een deel van Hoorn, maar ook omliggende plaatsen als De Goorn, Berkhout en Grosthuizen, hebben een groot deel van de maandagavond geen werkende vaste telefoonverbinding en televisieontvangst gehad. Door een blikseminslag in een station van kabelmaatschappij Ziggo, waar ook het aggregaat staat, hebben bijna 10.000 klanten in Hoorn en Zwaag enkele uren zonder tv-signaal gezeten.

Een deel van de klanten kon ook niet bellen of internetten. Ziggo heeft rond 22.30 uur een vervangend noodaggregaat geregeld en aan het eind van de avond was de storing verholpen.

Op de site van Ziggo was de hele avond en volgende ochtend geen informatie te vinden over de storing.

Pas dinsdagmiddag werkten Internet en telefoon (via kabel) van Ziggo weer.
 

Reacties
Reactie: (Piet Kladzo)
26-11-2009, 10:04
Ziggo verlaten? @Kees. Prima idee, maar vertel ons dat wel even naar wie we zouden kunnen overstappen! Ziggo heeft hier een monopolie. ik kan m’n radio/TV opgeven omdat k een schotel heb, maar dan ben ik oook m’n Internet kwijt. Ziggo wurgt zijn klanten.
Tip vor Jacintha: Kijk ook ’ns of je snoer lang en opgerold ligt, daar kan de storing ook van komen. Zet je je TV elders waardoor het snoer niet meer opgerold ligt, is de storing vaak over.

Reactie: (Kees)
26-11-2009, 06:56
Mensen,wees verstandig en verlaat Ziggo voor het te laat is.Ze kampen met een miljardenschuld en dat is ook de reden dat er totaal geen onderhoud gepleegd wordt,de storingen gaan dus alleen maar meer en erger worden.
Doe je voordeel met deze info!

Reactie: (Jacintha Kuin)
25-11-2009, 23:50
Ik heb storing in mijn anologe tv, omdat je ruis door het beeld ziet en heb je slechtere beeld kwaliteit door ruis Vanavond 25 november 2009 was er rond 18.00 uur stroomstoring en werkmannen waren bezig aan het 1e hofje op de Floralaan te Wervershoof en heb nu nog steeds storing.

Reactie: (Mike)
24-11-2009, 22:27
Hier in Hillegom is er nu ook geen tv meer sinds 16:00 vanmiddag, schiet lekker op.

Reactie: (Saskia)
24-11-2009, 20:49
Het bericht klopt niet helemaal hoor. Wij hadden hier in de ridam ook geen internet, televisie en telefoon meer maar bij ons werkte alles maandagavond al weer hoor. Gewoon een questie van je modum even uitzetten en dan weer aanzetten.

Reactie: (Piet Kladzo)
24-11-2009, 18:46
Neelie gaat ict en telecommunicatie doen in Brussel.
Dus wie weet......?

Reactie: (kees boots)
24-11-2009, 18:25
Ook Ursem was verstoken van televisie en internet, de televisie ontvangst was er gister weer om half elf maar internet vandaag om een uur of drie en gelukkig heb ik telefoon via de Kpn zal ook nooit een alles in een pakket van Ziggo nemen.

Reactie: (Stephan)
24-11-2009, 13:20
@ Jerry, ik ben blij dat je er de humor van in ziet...
Ik vat hem niet echt eigenlijk...

Inmiddels is alles weer online.

Reactie: (adrie)
24-11-2009, 13:20
@WIL
Wil, je hebt gelijk, maar waarom doe je het dan niet?
Als iedereen het er maar bij laat zitten, zal er nooit iets verbeteren.
Roep iedereen op een claim in te dienen, en doe iets, alleen hier klagen help heus niet hoor.
Dus Wil aan het werk, ik verwacht actie van je!!

Reactie: (evert)
24-11-2009, 13:20
Dat ben ik met je eens @Wil. Radio+TV deren me niet(ik schakel da gewoon naar de schotel waar je nog meer mee krijgt dan bij Ziggo!), maar voor de computer is
het ergerlijk. Ik heb Ziggo om 12.41 uur gemeld dat ze een brief van me krijgen, waarin ik schade claim)geen Internetbankieren, geen
PC naar PC bellen, geen @mail). Bovendien had ik de redactie van Hoorngids een artikeltje met foto beloofd en dat kan dus doorgaan met vertraging, want nu, zo’n half uur na mijn claim is er weer nternet! En deze reactie is de eerste nu ik weer Internet heb!
Ziggo...mag ik "even overgeven"??

Reactie: (wil)
24-11-2009, 12:37
Ik mag ondertussen wel schadevergoeding gaan vragen,ik wordt hier een beetje ziek van
Wil

Reactie: (Jerry)
24-11-2009, 12:34
@Stephan: jij zei: "Omgeving Risdam/Zwaag zit nog steeds zonder telefoon/internet. Nog steeds niks op de site te vinden, gebeld met de klantenservice, waar je niks verder komt." Je snapt natuurlijk wel dat ik hier keihard om moest lachen. Voor het gemak bedacht ik even dat je ook in Zwaag woont...

Reactie: (wil)
24-11-2009, 12:31
Ik mag ondertussen wel schadevergoeding gaan vragen,ik wordt hier een beetje ziek van

Reactie: (Stephan)
24-11-2009, 12:15
Echt super dat Ziggo het niet de moeite waard vind deze storing te melden, ik kan er echt niet bij hoe de klantenservice van MK naar Ziggo zo verpest is.
Pure cencuur als je het mij vraagt, storing niet melden op de site.... volgens mij gaat het om wel wat meer dan 5 huizen ?

Reactie: (Stephan)
24-11-2009, 12:11
Omgeving Risdam/Zwaag zit nog steeds zonder telefoon/internet. Nog steeds niks op de site te vinden, gebeld met de klantenservice, waar je niks verder komt. Op de vraag waarom er niks over gemeld staat, gaf de jonge man antwoord dat het misschien een te kleine regio betreft. Dus ben ik verplicht een betaalnummer te bellen om op de hoogte te blijven en informatie hierover op te vragen.

Multikabel -> Ziggo = FAIL

Reactie: (Adrie)
24-11-2009, 11:31
Met weemoed kijk ik wat het punt informatie bij verstoringen betreft terug op de MULTIKABEL periode.
Bij hen werd je overgoten met info mails,en ook voor wat berichten op de site betreft, zij gaven van elke verstoring bericht, ook de te verwachten werkzaamheden werden consequent vermeld.
Vreselijk jammer dat we nu met Ziggo opgescheept zitten, waar ze echt maling aan hun klanten hebben, ofschoon ze daarvan moeten leven.

Reactie: (Bola)
24-11-2009, 10:44
Al vanaf kwart over zes geen TV geen Internet en geen Telefoon hoe
gaat Ziggo dit compenseren???

Reactie: (Rick)
24-11-2009, 10:28
Ik heb gisteren contact opgenomen met Ziggo n.a.v. de storing, de reden waarom er niets op hun website stond was dat het maar enkele huizen betrof - toen ik vertelde dat ik al 5 adressen kende in zowel Risdam als Zwaag die last hadden van de storing moest men mij het antwoord schuldig blijven waarom er niets op de website stond.....

Reactie: (Bob)
24-11-2009, 07:01
Allen de TV en radio doien het,ik heb nog steeds geen telefoon en ook geen internet.Wat ben ik blij dat ik in December over ga op glasvezel van KPN,NOOIT MEER ZIGGO!!!

Reactie: (Crelis)
23-11-2009, 22:01
Heel informatief van Ziggo dat zij hun problemen de dag erna pas melden.