Wooncompagnie scherpt Corona-maatregelen aan

26-03-2020

HOORNGIDS | Wooncompagnie doet wat het kan om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Hierdoor vervallen bepaalde onderhoudswerkzaamheden in de woning en wordt gekeken of ander werk buitenshuis eerder kan worden uitgevoerd. Spoedreparaties worden uiteraard zo snel mogelijk uitgevoerd en huurders kunnen hun vragen blijven stellen via de telefoon of e-mail. Huurders kunnen de medewerkers van team Klantcontact ook bellen in deze onzekere tijd als zij behoefte hebben aan gewoon een praatje of contact. 

Werkzaamheden anders inplannen
Een prettige woning voor de huurders staat bij Wooncompagnie centraal. Met dat in het achterhoofd is ook gekeken naar de werkzaamheden die ingepland staan. Wooncompagnie wil niet het risico nemen dat werkzaamheden halverwege gestopt moeten worden door een totale lock-down, daarom worden momenteel geen badkamers en keukens vervangen. Samen met de vaste aannemers wordt gekeken waar het mogelijk is om werkzaamheden aan de buitenzijde van de woning eerder uit te voeren. Zo wordt ervoor gezorgd dat de aannemers na de Coronacrisis capaciteit hebben om een inhaalslag te maken en dat zij in deze onzekere periode voldoende werk houden.

Spoedeisende reparaties gaan door
Reparaties die kunnen wachten, worden in overleg met de huurder uitgesteld. Spoedeisende reparaties worden uiteraard uitgevoerd, denk aan lekkages en liftstoringen. Voordat de medewerkers van Wooncompagnie bij de woning komen, controleren zij telefonisch of het voor de huurder en henzelf veilig is zoals de richtlijnen van het RIVM voorschrijven. Ditzelfde geldt ook voor aannemers die voor Wooncompagnie werken.

Contact met huurders op kantoor of in de wijk
Het kantoor van Wooncompagnie is gesloten voor bezoekers. Buurtbeheerders en buurtconsulenten blijven wel toezicht houden in de wijk en op de complexen. Huurders kunnen hun vragen via de telefoon of e-mail stellen. Is dat niet mogelijk? Dan wordt bij een persoonlijk contact strikt de nadrukkelijke afstand van 1,5 meter in acht genomen. Bijeenkomsten met meerdere bewoners of woningzoekenden zijn komen te vervallen.

Oproep voor huurders in financiële moeilijkheden
Wooncompagnie realiseert zich dat de huidige situatie veel impact heeft op de huurders en probeert haar steentje bij te dragen waar mogelijk. De uitbraak van het coronavirus heeft niet alleen gevolgen voor onze gezondheid, maar kan ook mensen in hun portemonnee raken. Via twitter, facebook en de website heeft de corporatie huurders opgeroepen zich te melden als zij financiële gevolgen ondervinden van de Coronacrisis. Wooncompagnie denkt graag in een vroeg stadium mee wat er mogelijk is. 

Wooncompagnie ook bereikbaar voor gewoon een praatje
Huurders kunnen in deze onzekere tijd ook bellen met team Klantcontact als zij behoefte hebben aan gewoon een praatje of contact. De medewerkers van Wooncompagnie bieden graag een luisterend oor. Wooncompagnie brengt ook actief initiatieven van instanties onder de aandacht die mensen kunnen ondersteunen in deze tijd. Zoals de hulplijn van het Rode Kruis voor mensen die in thuisquarantaine moeten verblijven en De Luisterlijn van Omroep Max voor ouderen die geïsoleerd raken door de maatregelen tegen het Coronavirus.
Indien er door het RIVM extra maatregelen worden uitgegeven, past Wooncompagnie zich vanzelfsprekend direct aan en volgt daarbij steeds de actuele richtlijnen van het RIVM.

Wooncompagnie Geldelozeweg Hoorn Wooncompagnie Geldelozeweg Hoorn