Deen biedt vleesverpakking met 70% minder plastic

Als eerste supermarkt in Nederland

HOORNGIDS | Bij supermarktketen Deen is duurzaam ondernemen al meer dan 88 jaar vanzelfsprekend. Door elke keer een klein beetje meer te doen blijft het bedrijf zich op een duurzame manier ontwikkelen. Daarom doet Deen als eerste in Nederland mee aan een test van vleesleverancier Promessa om het plasticverbruik van vleesverpakkingen met 70% te verminderen. Als eerste wordt het gehakt verpakt in een nieuwe milieuvriendelijke verpakking.

“Deze verpakking sluit aan op de wens van de consumenten, die voorstander zijn van het gebruik van minder plastic verpakkingen”, aldus Marcel van de Kerkhof, adjunct-directeur category management bij Deen. De speciale verpakking biedt een goede bescherming en garandeert een goede houdbaarheid en versheid van het product. Dit laatste is belangrijk om voedselverspilling te voorkomen. Bijkomend voordeel is dat het nieuwe verpakkingsmateriaal veel minder ruimte inneemt en ook het verpakte product minder groot is. Hierdoor heeft het ook voordelen voor het transport naar de winkels en voor de klant van de winkel naar huis.

Innovaties
Het verminderen van plastic en het recyclen van verpakkingen is iets wat constant de aandacht heeft bij de supermarktgigant. Daarom doet Deen graag mee aan deze belangrijke introductie. Volgens Marcel van de Kerkhof staat Deen altijd open voor dit soort belangrijke innovaties op het gebied van duurzaamheid. “Een soortgelijke verpakking hebben we eerder gezien in het buitenland en wij zijn blij verrast met deze mooie ontwikkeling.” Vanaf 17 november zijn alle gehaktproducten verpakt in de nieuwe, milieuvriendelijke verpakking. Afhankelijk van de reacties van de klant is de verwachting dat deze verpakking ook snel voor andere producten gebruikt zal gaan worden.

Verpakking gehakt Verpakking gehakt
Marcel van de Kerkhof Marcel van de Kerkhof